Takzvaná integrácia a inklúzia v podaní Slovenských „re/de foriem“ nefunguje. Školská politika, ktorú už 10 rokov s čerpaním eurofondov realizuje vláda SMERU, poškodzuje mladú generáciu a budúcnosť národa. Na Slovensku nepomáhame zaostávajúcim, ale znižujeme úroveň vzdelávania všetkých. To nie je o zlých Rómoch, ktorí berú peniaze. To je o zlých rozhodnutiach a „nabaľovaní“ sa niektorých ľudí, bez ohľadu na výsledok.
Dôkaz:
Medzinárodné testovania vykazujú zhoršené výsledky našich žiakov v porovnaní s ich rovesníkmi v krajinách OESD. Piaty cyklus testovania PISA 2015 hovorí o trende znižovania výkonov našich žiakov. Zvlášť zarážajúci je nárast zastúpenia žiakov v tzv. rizikovej skupine /s najnižšou úrovňou vedomostí/ a zároveň klesá percento žiakov v najvyšších vedomostných úrovniach aj v porovnaní s rokom 2012.
Pripravované a ohlasované opatrenia: rušenie špeciálnych škôl, úprava diagnostiky deti, aby sa „umelo“ zlepšili čísla a hromadné presúvanie žiakov so ŠVVP do bežných tried a škôl, ohrozí vzdelanostnú úroveň nášho národa. Nemôže „tzv. pomoc jednému“, zhoršiť podmienky všetkým ostatným. Zámerne hovorím o tzv. pomoci, lebo ani týmto deťom s ťažkosťami sa nepomáha, čo dokazujú už spomínané čísla medzinárodného testovania.
Prepáčte mi prirovnanie z chémie, ale vystihuje situáciu. Pri riedení kyselín nie je jedno, či pridávame kyselinu do vody, alebo vodu do kyseliny. V druhom prípade to spôsobí výbuch.
Ak máme pomáhať zaostávajúcim, treba sa venovať tejto skupine zodpovedne a dlhodobo, ale vždy s ich aktívnym zapojením. Riešením je povinné vzdelávanie od 6 do 18 rokov, nie od 5 do 17 rokov, ako to navrhuje ministerstvo. Dostupnosť predškolskej prípravy pre všetkých so zodpovednosťou rodičov za školskú pripravenosť ich deti – aj rodičov z osád.
Zároveň nevyhnutne potrebujeme pracovať na vzdelanostnej úrovni národa vyhľadávaním a podporou nadaných, pracovať na elite budúcej generácie.
RIEŠENIA, KTORÉ PONÚKAME sú v priloženom VIDEU:
https://www.facebook.com/krestanskidemokrati/videos/10155228754988291/
Prínos „Preventívnych prehliadok“ v MŠ?
Dieťa bude školsky pripravené, matka sa naučí „učiť“, teda pracovať s dieťaťom, čo bude potrebovať aj pri ďalšom, mladšom dieťati a tu už bude vedieť postupovať sama, bez pomoci odborníkov.
Motivácia a sankcia
Ak rodič/matka nezareaguje na usmernenie a odporúčanie, bude musieť byť použitá sankcia cez finančný postih. Tie matky, ktoré budú spolupracovať príkladne, budú odmenené napr. školskými pomôckami pre deti, detskými knihami, farbičkami a podobne.
Nepodporujeme odoberanie detí a internátne školy. V osadách sa bude rodiť ešte viac detí a zodpovednosť preberie štát. Potrebujeme „zaťažiť“ rodiča a zároveň netrhať väzby v rodine.
Integrácia a inklúzia sa majú realizovať s ohľadom na potrebu dieťaťa, ktorému chceme pomôcť, zároveň však z ohľadom na vzdelávanie tzv. intaktných detí, alebo detí, ktoré nemajú ťažkosti. Aby plnohodnotné vzdelávanie všetkých nebolo ohrozené. U detí s poruchami správania, učenia – záleží od stupňa ťažkosti - mať dostatok odborných zamestnancov v školách. U detí so zhoršenými výsledkami vo vzdelávaní vzhľadom na sociálne znevýhodnené prostredie na prvom stupni vytvoriť už raz overené /vyrovnávacie vyučovanie, triedy/ - využiť pedagógov dôchodcov – na dohodu zamestnať na 1-4 a doučovať /matematiku, slovenský jazyk/. Nerušiť paušálne špeciálne školy, lebo sú potrebné.
Žiadna zodpovedná krajina neznižuje úroveň vzdelávania. Vyzývame ministra školstva aj pána premiéra R. Fica, aby prehodnotili politiku vzdelávania, ktorá pod ich taktovkou smeruje k degresu.