reklama

Zázračné riešenia ministra Čaploviča alebo totalita vládnej strany

Mninisterstvo školstva zavádza elektronické testovanie do škôl. Aký objav v našom školskom systéme. Koľko finančných prostriedkov bude stáť tento zázrak a čo je jeho cieľom? Nie je to znovu len kanál, ktorým je treba preliať finančné prostriedky? Minister Čaplovič v „Správe o školstve" nedokáže garantovať do školstva ani cent. Ponúka víziu na rok 2020, ale v roku 2013 rozdá 204 miliónov eur najmä súkromným firmám, na počítačovú techniku, softvér, prieskum, či poradenské služby.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (40)

Pán minister, veď je to výsmech všetkým, ktorí stáli pred parlamentom a žiadali Vás o zvýšenie finančných prostriedkov v školstve.

Zatváranie školských zariadení, posilňovanie rozhodovacích kompetencií neodborníkov, podvádzanie v Monitore 9, prijímacie skúšky ako fraška, sú dôsledkom chorého systému školstva, ktoré pod vedením ministra Čaploviča, prežíva poslednú agóniu.

ČASŤ TOTALITNÝCH zmyslov - nezmyslov SMERU v oblasti regionálneho školstva:

1. Financie školstva „roztopiť" neprehľadne v samospráve.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

- zmenený normatív na žiaka, ktorý likviduje funkčné školské zariadenia,

- peniaze určené na deti, môže samospráva použiť na čokoľvek,

- najrizikovejšia skupina 15-18 ročných ostáva na „pospas" ulice,

- obce, ktoré nemajú žiadne školské zariadenia dostanú viac finančných prostriedkov ako tie, ktoré verejné alebo neštátne zariadenia majú a poskytujú v nich žiakom služby.

2. Nepedagogických zamestnancov odmeňovať podľa výsledku hospodárenia samosprávy.

- plat zamestnancov škôl a školských zariadení, ktorí nie sú pedagógovia je závislý od „dobrej vôle" ministra Kaliňáka a šetrenia starostu.

3. Presúvať kompetencie starostom a primátorom, nech rozhodnú, kto bude riaditeľ.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- voľba riaditeľa školy a školského zariadenia s vysokoškolským vzdelaním, odbornou praxou bude závisieť od rozhodnutia starostu alebo primátora (často bez vzdelania).

4. Vytvoriť spádové školy

- rodič bude mať určené, kde má jeho dieťa chodiť do školy bez slobodného výberu, posúdenia kvality a úrovne školy.

5. Monitor 9 a 90% úspešnosť žiaka

- výsledok testovania je úspechom alebo neúspechom učiteľa a školy. Byť učiteľom matematiky a slovenského jazyka je v tejto situácii trestom. Žiakovi je úplne jedno, či dosiahne 85% alebo 30%, lebo prijímacie skúšky bude robiť pri výsledku pod 90% na všetky typy škôl.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

6. Prijímacie skúšky alebo fraška

- žiakov, ktorí končia základné školy je cca 41000 a voľných miest na stredných školách cca 61000. Žiadna škola nepošle uchádzača o štúdium do inej, lebo by ohrozila svoju existenciu a zamestnanie pedagógov.

Čitatelia pridajú v komentároch ďalšie „perly". Len tak ďalej, pán minister. Nezabúdajte na ISTOTY pre vyvolených.

Miroslava Szitová

Miroslava Szitová

Bloger 
  • Počet článkov:  31
  •  | 
  • Páči sa:  0x

školská psychologička, pedagogička-sociálna pedagogička, komunálna poslankyňa, kresťanská demokratka - členka predsedníctva KDHwww.facebook.com/MiroslavaSzitova Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu