Zázračné riešenia ministra Čaploviča alebo totalita vládnej strany

Autor: Miroslava Szitová | 15.5.2013 o 15:02 | (upravené 16.5.2013 o 20:55) Karma článku: 23,02 | Prečítané:  3988x

Mninisterstvo školstva zavádza elektronické testovanie do škôl. Aký objav v našom školskom systéme. Koľko finančných prostriedkov bude stáť tento zázrak a čo je jeho cieľom? Nie je to znovu len kanál, ktorým je treba preliať finančné prostriedky? Minister Čaplovič v „Správe o školstve" nedokáže garantovať do školstva ani cent. Ponúka víziu na rok 2020, ale v roku 2013 rozdá 204 miliónov eur najmä súkromným firmám, na počítačovú techniku, softvér, prieskum, či poradenské služby.

Pán minister, veď je to výsmech všetkým, ktorí stáli pred parlamentom a žiadali Vás o zvýšenie finančných prostriedkov v školstve.

Zatváranie školských zariadení, posilňovanie rozhodovacích kompetencií neodborníkov, podvádzanie v Monitore 9, prijímacie skúšky ako fraška, sú dôsledkom chorého systému školstva, ktoré pod vedením ministra Čaploviča, prežíva poslednú agóniu.

ČASŤ TOTALITNÝCH zmyslov - nezmyslov SMERU v oblasti regionálneho školstva:

1. Financie školstva „roztopiť" neprehľadne v samospráve.

-  zmenený normatív na žiaka, ktorý likviduje funkčné školské zariadenia,

-   peniaze určené na deti, môže samospráva použiť na čokoľvek,

-   najrizikovejšia skupina 15-18 ročných ostáva na „pospas" ulice,

-   obce, ktoré nemajú žiadne školské zariadenia dostanú viac finančných prostriedkov ako tie, ktoré verejné alebo neštátne zariadenia majú a  poskytujú v nich žiakom služby.

2. Nepedagogických zamestnancov odmeňovať podľa výsledku hospodárenia samosprávy.

-   plat zamestnancov škôl a školských zariadení, ktorí nie sú pedagógovia je závislý od „dobrej vôle" ministra Kaliňáka a šetrenia starostu.

3. Presúvať kompetencie starostom a primátorom, nech rozhodnú, kto bude riaditeľ.

- voľba riaditeľa školy a školského zariadenia s vysokoškolským vzdelaním, odbornou praxou bude závisieť od rozhodnutia starostu alebo primátora (často bez vzdelania).

4. Vytvoriť spádové školy

-  rodič bude mať určené, kde má jeho dieťa chodiť do školy bez slobodného výberu, posúdenia kvality a úrovne školy.

5. Monitor 9 a 90% úspešnosť žiaka

-  výsledok testovania je úspechom alebo neúspechom učiteľa a školy. Byť učiteľom matematiky a slovenského jazyka je v tejto situácii trestom. Žiakovi je úplne jedno, či dosiahne 85% alebo 30%, lebo prijímacie skúšky bude robiť pri výsledku pod  90% na všetky typy škôl.

6.  Prijímacie skúšky alebo fraška

-   žiakov, ktorí končia základné školy je cca 41000 a voľných miest na stredných školách cca 61000. Žiadna škola nepošle uchádzača o štúdium do inej, lebo by ohrozila svoju existenciu a zamestnanie pedagógov.

Čitatelia pridajú v komentároch ďalšie „perly". Len tak ďalej, pán minister. Nezabúdajte na ISTOTY pre vyvolených.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Tomanová používa jednostranné stanoviská, súdy ju rešpektujú

Súdneho znalca odvolávajúceho sa na komisárku pre deti Vieru Tomanovú stiahli z prípadu.

KOMENTÁRE

Zisťujeme, že dieťa je tiež človek

Tomanová nastúpila, keď sa nepredpokladalo, že bude musieť niečo urobiť.

PLUS

Miro Jaroš: Prekážajú mi rodičia niektorých detí

Spevák má niekedy pocit, že detské pesničky sú jeho jediný svet.


Už ste čítali?